Met zn alllen!
Foto's 18 juli
Foto's 19 juli
Foto's 25 juli

Vrijdag avond is Tony aangekomen vanuit Penglai.

Zaterdag
Na een redelijk relaxte ochtend zijn we naar het Beijing Natural History Museum geweest. Veel gezien over de oerknal, dinosaurrussen en andere rare beesten. Hierna naar het Chinese acorbaten theater gegaan, om kaartje voor de show te kopen. Helaas waren alleen de duurste kaartjes nog over, dus hebben we (zo Nederlands als we zijn) alvast kaartjes gekocht voor zondag avond. Hierna lekker gegeten bij een Perzisch restaurant. Nog even het nachtleven van Beijing bekeken en moe ons bed ingerold.

Zondag
Wederom een rustige ochtend, hierna naar de Temple of Heaven gegaan. Een mooi en groot 'park' waar diverse tempels staan. Hier werden vroeger offers gegeven voor een goede oogst. Mooie tempels gezien en lekker in het park erom heen in de schaduw gewandeld.
Hierna naar de acrobatenshow. Een fantastische show met een snel tempo en veel oh-en-ah-momenten van verbazing! Echt een hele indrukwekkende show. Hierna hebben we Peking eend gegeten in een van de bekendste/beste restaurants in de stad. Een goed restaurant, waar de geroosterde eenden naast je tafel worden gesneden om zo op de grote ronde schijf in het midden te belanden. Heerlijk gegeten (met stokjes uiteraard) en hierna wilde Chris zijn bowlingkunsten even aan de rest van de fam tonen, dus op naar de bowlingbaan! Chris heeft mooi zijn kunsten kunnen vertonen, hoewel hij bijna werd ingehaald door z'n moessie!

Maandag
Uiteraard weer een rustig ochtendje en hierna naar Silk Street geweest. Dit is een heel groot soort winkelcentrum waar ze allemaal kleine stalletjes hebben met van alles en nog wat. Ze verkopen zo goed als alles nep en je wordt constant aangesproken om wat bij hun te komen kopen. Chris nog 2 polo's gekocht en kunnen afdingen tot 3 euro per stuk! Hierna na een groot winkelcentrum gegaan waar ze wel echte artikelen verkopen en hier lekker op een terrasje gezeten. Gegeten bij een goed Indisch restaurant en het toetje gehaald bij de Griek.

Dinsdag
Tony is 's ochtends vertrokken naar Penglai en de rest zou 's avonds in het vliegtuig stappen. Aangezien er nog van alles moest worden schoongemaakt hebben we niet meer gedaan dan wat boodschappen halen. Rond 5 uur in de taxi gestapt en om 7 uur de lucht in gegaan naar Yan Tai. Hier werden we opgepikt met een busje en werden we naar Penglai gereden. Daar aangekomen ingecheckt voor een kamer voor Chris en Debbie en hierna in Tony's stam-restaurant een hapje gegeten. Dit is het enigste restaurant waar je eigenlijk wil eten in het stadje. Na deze vreselijk vermoeiende dag ;), lekker naar bed gegaan.

Woensdag
Vandaag zijn we naar iets geweest waar een Chinese krijger woonde. Er lagen nog allerlei kanonnen en andere wapens. We hebben hier verschillende verblijven van deze man bekeken en in een soort tuintje even lekker een TopDropje genuttigd. Hierna liepen we naar een plekje waar ze een soort peer-vormige meloenen hadden groeien. Deze rare dingen groeiden aan een soort klimop en het hing dan ook zowel naast als boven je. Nog een aantal gekke foto's met deze soort meloenen gemaakt en toen nog even naar het strand gelopen. Het is een smal strand, vol met Chinezen. Het leuke, maar ook minder leuke van Penglai is, is dat ze hier totaal geen westerse mensen hebben (behalve Tony). Als we dus ergens liepen worden we dus constant aangegaapt. Er wordt gelachen om ons, mensen schrikken van ons, ze maken stiekem foto's, ze willen met ons op de foto... Heel bizar en grappig, maar op een gegeven moment behoorlijk irritant.
's Avonds weer gegeten in het restaurantje.

Donderdag
Rond 11 uur werden we opgepikt om naar de Yard van Tony's werk te gaan. Met een helm, beschermingsbril en veiligheidsschoenen heeft Tony ons rondgeleid over de Yard. Erg leuk om te zien hoe dit soort dingen werken in China. Hierna ging Tony weer werken en heeft de rest zich even opgefrist in het hotel om hierna via een erg lokale route naar een groot winkelcentrum te gaan. Hier hebben we leuke meubeltjes bekeken en boodschappen gedaan. Dit ging uiteraard weer gepaard met veel gegiechel en gewijs om en naar ons.
's Avonds weer lekker gegeten in het restaurantje.

Vrijdag
's Ochtends zouden Tony, Monique, Roland en Olaf vertrekken naar Qingdao. Chris en ik vertrokken 's avonds terug naar Beijing. Na afscheid te hebben genomen van de fam zijn we naar een ochtend markt geweest. Hier verkochten ze echt alles; vis, vlees, puppies, schorpioenen, kruiden, fruit, groenten.. echt alles! Hierna zijn we naar Penglai Pavillion geweest waar de eigenlijk de rest van de dag hebben besteedt. We hebben veel tempels gezien waar de 8 immortels van het Taoïsme vroeger geweest zouden zijn. Erg leuk om dit allemaal te zien. We hebben zelfs nog om 2 uur smiddags de grote klok in een tempel mogen luiden! Met een kabellift zijn we naar een ander deel van het Pavillion gegaan. Hier hebben op het punt gestaan waar 2 zeeen samen komen. Aan het eind van de middag uiteraard even gegeten in het restaurantje, waar ze ons inmiddels al een beetje kenden. Hierna hebben we met een speedboot nog even een rondje op zee gevaren langs het Pavilion, het strand en iets moois waarvan we niet weten wat het is... In het hotel snel opfrissen voordat we naar het vliegveld gingen. Aangekomen op Beijing blijkt er ook een beroemde groepje zangers o.i.d. aangekomen te zijn. Er staan horden Chinezen en fotografen te wachten om iets van hun op te vangen. We bleven even wachten en ja hoor.. daar kwamen onze beroemde Chineesjes! De hele horde flipte en er brak echt een soort paniek uit onder de fans! We hebben ons wel vermaakt door op een afstandje alles te bekijken, hierna lekker in de taxi gestapt en voldaan naar bed gegaan.

Zaterdag
Weinig gedaan, doordat ik blijkbaar iets verkeerds had gegeten en hierdoor nogal last van mn buik had gekregen. Veel series gekeken en de dag vloog voorbij. 's Avonds pasta die Chris gegeten.

Zondag
Een betere buik, dus 's middags naar een andere soort Silk Street gegaan. Deze is minder toeristisch en hier wordt ook minder aan je getrokken etc. Lekker rustig rond gekeken en wat dingetjes gekocht. Thuis even omkleden en hierna met een groepje Nederlanders lekker gegeten bij een Chinees restaurant.

janny
Monday, July 30, 2007, 08:31 AM
jaaaaaaaaaaaa . er is weer nieuws uit china.
super om te lezen. :)
nog maar weekje pff gaat de tijd snel he.........
geniet nog ff dikke kusssssssss ;) ;) ;)

cindy
Monday, July 30, 2007, 11:36 AM
Eyyyy Leuk om te lezen allemaal!!!!

ik ben ook net weer terug van camping was echt super leuk!!!!! echt prima naar me zin gehad!
leuk om alles zo te lezen van jullie! geniet er nog ffies van en tot snel deb!

janny
Wednesday, August 1, 2007, 10:58 AM
leuke fotooooos

xxxxxxxxjes

Everett Roman
Thursday, November 13, 2008, 10:44 AM
xhuwpgch8ooea58e

Comments
Comments are not available for this entry.